Kogeldruk

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
21 jaren 3 maanden geleden #856 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Kogeldruk
Oorspronkelijk geplaatst door: Wil Verhoeven

Ook ik heb problemen met de kogeldruk. Bij het laatste type (2004) van de Coleman Santa Fe zijn de banden breder geworden en nog een paar centimeter naar achteren geplaatst waardoor de kogeldruk al snel naar de 100 kilo gaat. Geen grap dus. Dat de kogeldruk hoog zou zijn wist ik al voor aankoop maar dat het zo erg kon zijn wist ik niet. Ik heb in overleg met T v Stolwijk een fietsrek laten plaatsen voor 3 fietsen. Het fietsrek wordt gemonteerd op het chassis van de wagen en is erg stevig. Ik overweeg nu of ik er fietsen op ga zetten of nog een extra laadbak wat nu ook makkelijk is te monteren. E.e.a. moet er uiteraard wel mooi uit blijven zien. Verder een stabilisator laten monteren. Ton van Stolwijk (en Hans) hebben overigens prima meegedacht. Mede naar aanleiding van mijn aandringen wordt er binnenkort op de nieuwe modellen ws een andere, nog langere alko dissel standaard gomonteerd in Nederland.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
21 jaren 1 maand geleden #857 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic kogeldruk
Oorspronkelijk geplaatst door: Huub

Bij mij lukt het om de kogeldruk van de cheyenne omstreeks de 85 kg te houden.

Ik heb wel een extra reservewiel gemonteerd (heb een extra band met velg voor de stalling en dat zijn mijn reserve banden nu). Wat extra bouten in het eerste wiel en dan vervolgens de tweede er tegenaan "bouten". Komt ook nog een fietsenrek op en dan lijkt de kogeldruk geen probleem meer. Wel alle zware zaken in de achterst bak. Maar toch een grote 90 ltr koelkast onder het fornuis en het potten en pannen gebeuren in de rest van keuken.

volgend jaar wil ik de achterbumper verlengen en hier een vloertje op menteren en vervolgens gaan gebruiken om voortent fietsen en mogelijk ook de gasfles te plaatsen. Dan geen probleem meer met de kogeldruk lijkt mij. Mogelijk iets om ergens te laten maken voor meerdere onder ons?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.077 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information