Steunpoten

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
21 jaren 1 maand geleden #813 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic steunpoten
Oorspronkelijk geplaatst door: Ruud Bennaars

Sinds een paar weken heb ik een starcraft meteorite. deze heeft achter een kriksysteem zoals in dit onderdeel genoemd. Het bevalt mij ook niet zo. Je steekt een hefboom in een paar gaten en krikt dan de (korte) pootjes op hoogte. Om de poten los te krijgen moet je een blokkeervlak indrukken en de poot schiet los. Zonder een paar stevige schoenen of een hamer gaat dat niet makkelijk. Onder mijn oude starcraft zitten hele lange uitdraaipoten, dat werkt veel mooier. Overigens heb ik de ervaring dat je ze wel flink stevig moet uitdraaien. Als je dat niet doet gaat de wagen doorbuigen als de beide bedden bezet zijn. Gevolg: het deurtje springt spontaan open. Komt omdat de deursponningen iets uit elkaar gaan. Herkent iemand dit? Oorspronkelijk zaten er geen pootjes aan de voorkant van mijn nieuwe wagen. Blijkbaar gebruikt men daar het neuswiel voor. het ljkt me geen goed idee. Nu heb ik uitdraaipootjes aan de voorkant.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #814 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic steunpootjes
Oorspronkelijk geplaatst door: Coen & Lieke

Wij hebben een Starcraft Venture. Ook met alleen pootjes aan de achterkant dit je volgens mij gewoon met de hand uitzet. Hoe heb je die uitdraaipootjes erop gezet ?

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #815 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic uitdraaipootjes
Oorspronkelijk geplaatst door: ruud bennaars

Op een starcraft meteorite zitten oorspronkelijk geen uitdraaipoten. Standaard 2 krikpoten die je met een losse staaf razendsnel uitzet. Nadeel is dat je met de stang of een paar stevige schoenen het mechanisme los moet maken wat niet zonder geweld kan. Door 2 krikpoten en het neuswiel wordt de wagen gesteund. Helaas voldoet dat niet. In zachte grond is de wagen niet stabiel. Eerst heb ik 2 uitdraaisteunen gemonteerd ter vervanging van de neuswielsteun. (zie eerder bericht) Vorig jaar heb ik ook aan de achterkant 2 uitdraaisteunen gemonteerd. Nu is de wagen goed stabiel. het monteren is simpel en niet duur. een goede lange steun kost ca 25 euro. Monteren kan gewoon met bouten en moeren. gaten maak je met je accuboormachine in het chassis van de wagen. Kijk even hoe ze dat bij een caravan doen.

Tijd voor maken pagina: 0.092 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information