laadvermogen santa fe

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #544 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic As
Oorspronkelijk geplaatst door: Paul Rustige

Als ik zie wat je zoal mee wil nemen aan fietsen en kano dan zit je al aan 100kg (4 fietsen, fietsendrager en kano). Ik zou voor de 1500kg as gaan. Stel je wilt later iets gaan doen met een accu of mogelijk zonnepanelen dan zit je al aan je max.

Ik heb op de folderpagina een rekenvoorbeeld staan van wat de bagage ongeveer weegt. Je zit snel aan de 200kg.

En als je later echt off road gaat is wat meer speling ook wel gewenst, ook al moet je dan wel een ander trekvoertuig met 4wd ;)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #545 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Nog een berichtje voor Huib
Oorspronkelijk geplaatst door: Paul Rustige

Huib,

Het kan zijn dat jouw as 1000kg mag hebben. Dit betekent dat je maximale gewicht wordt berekend uit de as (1000kg) + kogeldruk (75kg) en dat je uitkomt op 1075kg. Dat is bij mijn Santa Fe ook het geval. Vraag maar eens na, ik ben benieuwd.

Groet,Paul

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #546 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic 1300 kilo as
Oorspronkelijk geplaatst door: Kampeerbeer

Dat is een makkelijke Excel file
We nemen 2 fietsen mee. en waarschijnlijk later 1 kano.
Het grote overdeel gaat in het cargo gedeel te van de verlengde T5. Daar heb ik nog een enorme ruimte.
Met een 1500 as komen de kosten op hoog nivo te liggen.
De as is duurder, de schijfremmen ophanging en extra tekenwerk ivm keuring drijven de kosten hoog op.
Het karretje kost ons nu al ruim 18.000 euries
Ik heb zelf het een en ander aan gewicht bij elkaar geraapt maar ik denk dat we rond de 200 kilo extra blijven.
Mocht het toch uit de hand lopen kunnen de fietsen altijd aan de bus. Een verschil van al snel 60 kilo per 2.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #547 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Het oog wil ook wat
Oorspronkelijk geplaatst door: Jef

Gewicht is een praktisch iets en bepaalt altijd de grenzen, maar het oog wil ook wat. Inderdaad lost een volkswagenbusje een hoop beladingsproblemen op, maar bij zo'n fraaie stoere terrein-PopUp als de E2 hoort eigenlijk een echte jeep als trekauto, om het af te maken ...

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #548 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Jeep ??
Oorspronkelijk geplaatst door: Kampeerbeer

Ooit gehad zo, 4w drive, maar dat rijd voor geen meter.
Zuipt als een tierelier en je kan niks meenemen en bovendien zijn die keihard afgeveerde karretjes erg storing gevoelig
Geef mij de oer degelijke Volkswagen maar.
De zilvergrijze kleur van de E2 staat ook nog eens voor ons bedrijf

Bewerkt: 02 Mar 2007 23:05 GMT

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #549 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Jef
Oorspronkelijk geplaatst door: zuipen ...

Je hebt gelijk. Ik schreef ook: "Het oog wil ook wat" en niet "Zuinige oplossing!" Echt zuinig is een jeepje niet.

Wij rijden een Suzuki en 1 op 10 is het zuinigste wat we ooit gehaald hebben. Harde vering, onbetrouwbaarheid en slecht rijden zijn zaken die we niet herkennen. Hebben al 190.000 km zonder pech gereden. Wat we wel waarderen is het ongekende trekvermogen en het altijd zonder hulp wegkomen van een modderige camping. En laadruimte? We hebben een Cheyenne, met een 1300 kg as, dus laadruimte genoeg voor ons vijfjes op vakantie.

Overigens vind ik de Volkswagenbus een prachtige wagen, deze stond niet voor niets aan de basis van de hele MPV-trend. Hebben ze die niet in 4 x 4?

Tijd voor maken pagina: 0.091 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information