opbergkist op fietsendrager

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 9 maanden geleden #246 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic opbergkist
Oorspronkelijk geplaatst door: Rens

"met met" moet zijn: "moet met"....

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 9 maanden geleden #247 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Opbergkist
Oorspronkelijk geplaatst door: Gabriel

Rens,

ik zat er aan te denken je slinger door de plaatselijke smit nog een te laten verlengen. Dat scheelt je dan ca. de radius en die twee cm. Misschien dat je dan naar een standaardmaat kan?
Bij de wit in Schijndel hebben ze uitverkoop in kisten momenteel: www.de-wit.nl Ander goed adres - heeft onder andere Fiammakisten: kampeermarkt in Eindhoven.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 9 maanden geleden #248 door WebMaster

Punt is dat een langere slinger de draaibeweging niet bepaald prettiger maakt. Hoe dichterbij, hoe beter, eigenlijk.

Ik bezin mij nog steeds op zelfbouw, waarbij ik de naden alle aan de binnenzijde afkit, of zo. Enfin, ik ben er (nog) niet uit, vandaar natuurlijk mijn 'oproep' hier...

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 9 maanden geleden #249 door WebMaster

Wij hebben bij de popup twee slingers. De originele en een iets langere (om de slag net voorbij de beugel van de fietsendrager te kunnen maken).
Ik heb intussen een lasser 'gevonden' en die gaat de originele slinger een cm. of 8 inkorten, waardoor er geslingerd kan worden tussen de achterwand en de beugel van de fietsendrager. Daardoor kan er dan een hogere kist worden gemonteerd....

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 9 maanden geleden #250 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic bagage kist
Oorspronkelijk geplaatst door: Jack Tamminga

Rens,

Wat ik zelf wel eens gebruikt heb om een kist op maat te bouwen is een combinatie van hardboard 'beplakt' met gebruikte aluminium platen afkomstig van een drukkerij. Het drukpatroon is eenvoudig te verwijderen met thinner. De platen zijn vrij dun en dus licht. Voor het frame kun je aluminium hoekprofielen toepassen en de naden uiteraard dichtkitten met een daarvoor geschikte kit.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 9 maanden geleden #251 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic bagagekist

Jack, dank voor je reactie.
Ik ben niet echt een klusser/timmerman ('t moet toch een beetje netjes...).
Ik heb vandaag een alu plaat besteld die ik op de fietsendrager ga monteren (de gaten van de gootjes v.d. fietsendrager kan ik daarvoor gebruiken). Die plaat ga ik gebruiken als vloerplaat voor montage van een alu kist (allerlei maten te koop) en een reservewiel van de auto. Die laatste dan te bevestigen op die plaat op dezelfde wijze als het reservewiel achterop de popup, dus met twee lange bouten of draadeinden.

Tijd voor maken pagina: 0.113 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information