opbergkist op fietsendrager

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #240 door WebMaster
opbergkist op fietsendrager werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Rens

Achterop onze Santa Fé zit een fietsendrager gemonteerd.
Wij gebruiken die daar toch niet voor, dus denken aan de mogelijkheid er een extra bergruimte op te monteren.
Maar, vanwege de ruimte die nodig is om te 'slingeren', kan de opbergkist (o.i.d.) niet hoger zijn dan 23 cm.....
Dus willen we dan de volledige breedte van de fietsendrager van 1.47 m. benutten (samen met 40 diep en 23 hoog), om zo toch nog redelijk wat liters te verwezenlijken.
We hebben al op internet rondgespeurd naar kisten e.d., maar je zit dan vast aan vaste maten en de door ons gewenste lxdxh van 1.47 x 0.395 x 0.23 is er (natuurlijk) niet.
En op maat laten maken is wel erg prijzig.
Heeft iemand tips, bijv. (simpele maar toch nette) zelfbouw of toch misschien een adres waar onze maat leverbaar is (tegen normale prijs...) ?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #241 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Opbergkist
Oorspronkelijk geplaatst door: Roy Oosterom

Hallo,

Je kunt eens een kijke nemen bij een legerdump. dan moet je vragen naar een kist waar de toebehoren van een boogtent in hebben gezeten. Deze kisten komen redelijk in de buurt van de gewenste maat. De kisten zijn (leger) groen en gemaakt van aluminium. Succes!!

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #242 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Opbergkist op fietsendrager
Oorspronkelijk geplaatst door: Gabriel

Rens,

Begrijp ik het goed dat jouw wens-kist nog onder het gat van de slinger zit/moet zitten? Anders begrijp ik je hoogte-beperking niet helemaal. Wellicht een foto-tje met fietsendrager?

Gabriel

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #243 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Opbergkist
Oorspronkelijk geplaatst door: Roy Oosterom

Hallo,

Je kunt eens een kijke nemen bij een legerdump. dan moet je vragen naar een kist waar de toebehoren van een boogtent in hebben gezeten. Deze kisten komen redelijk in de buurt van de gewenste maat. De kisten zijn (leger) groen en gemaakt van aluminium. Succes!!

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #244 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic opbergkist

Je hebt niet alleen met het gat waar de slinger in moet te maken, maar ook met de 'radius' van de cirkelbeweging van de slinger.
Ik heb de slinger eringestoken en vanaf het laagste punt van de slinger nog twee cm. extra speling genomen (anders sla je bij het slingeren telkens met je hand op de kist). Ik houd onder die bedoelde 'radius' + 2 cm. dan nog 23 cm. hoogte voor een kist over.

Overigens dacht ik aan zelfbouwkist van aluminium, maar ik ben niet echt een knutselaar en als het óók nog beetje waterdicht moet zijn...

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #245 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic opbergkist

Overigens zit er bij de popup een iets langere slinger. Die is nodig omdat de korte slinger precies uitkomt onder de beugel van de fietsendrager.
Bovendien met met de opbergkist ook nog enige afstand worden gehouden van de achterzijde van de popup, anders kan het daar aanwezige reservewiel niet meer gedemonteerd worden (i.g.v. lekke band).

Tijd voor maken pagina: 0.095 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information