Dak vastzetten voor storm?

• V8Guy
  • V8Guy's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden #3213 door V8Guy
Dak vastzetten voor storm? werd gestart door V8Guy
Dat hangt natuurlijk af van de hoeveelheid wind / windstoten. Voor gewoon harde wind is het in principe niet noodzakelijk - die speling kan het hebben. Je wordt eerder gestoord van het geflapper, het bewegen en de herrie.
Als ik al zou afspannen dan niet over het wagendak heen, maar via de handvatten of dakdragers als je die hebt schuin afspannen om het teveel aan speling eruit te halen.Niet op 4 hoeken naar beneden trekken - wordt teveel druk op het hefsysteem.
Ander puntje van aandacht zijn de uitzetstokken voor de bunks. Bij de oudere wagen zijn deze van dunner metaal en die knikken makkelijker. Je zou er een binnenbuis in kunnen schuiven, of aan de beide bedzijkanten een extra buis maken die afsteunt op de achterbeugel. Ik meen dat dat al ergen hier op het forum staat uitgelegd, en anders reageert Marcel wel ;)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden #3214 door 2ehans
Beantwoord door 2ehans in topic Dak vastzetten voor storm?
Bedankt voor je snelle reactie! De handvatten zijn niet heel stevig meer, vandaar dat ik over het dak de banden wilde laten lopen. Die ga ik toch een keer vervangen... En bedankt voor de tip voor de uitzet ijzers, die zijn inderdaad aan de dunne kant!

Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden #3215 door mar-ine
Beantwoord door mar-ine in topic Re:Dak vastzetten voor storm?
Stormvast. Daar heb ik verschillende scenario’s voor bij me.
Allereerst is het wat V8 ook zegt: het is een kwestie van de speling er uit werken. Dat doe je al grotendeels door de luifel of voortent lekker te spannen. Dan trek ke alles al lekker 1 kant op.
Wel heb ik ook een dubbelle set stormbanden in de wagen maar deze nog nooit gebruikt.

Stangen onder bed die zijn bij ons dik genoeg dus daar maak ik me geen zorgen om. Wat me meer zorgen baarde was het eventuele omhoog waaien van de bedden, bij een windvlaag. Bij wind heb ik dus altijd een spanbandje aan het bed naar beneden staan, dan waaien de stokken iig niet los.

Stangen in het bed. Als daar de wind recht op staat zijn ook een punt van zorg. Ik heb in allebei de bedden 2 stormstangen naar die grote beugel boven het bed. Die wordt dan op 3 punten gesteund.

mar-ine

Fleetwood E2

Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden #3216 door mar-ine
we hebben vorig jaar in Engeland gestaan met een berg wind op de bunk.
Dit ging allemaal goed. Toch dorsten we niet weg te gaan. We hebben toen wel een klein tentje er bij gekocht waar we in kunnen slapen als het eens moet. Misschien dat ik dan de wagen wel inklap om geruster te zijn.
Wat veel waarschijnlijker is dat we deze tent vergeten mee te nemen dus .....

mar-ine

Fleetwood E2

• namladan
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 9 maanden geleden #3252 door namladan
Beantwoord door namladan in topic Dak vastzetten voor storm?
Dit jaar op Terschelling windkracht 7-8 pal op de wagen gehad, een en al gewiebel...doodeng. we hebben de auto voor de vouwwagen gezet om de wind te breken, maar dat gewiebel van de hefpalen en het dak was erg eng. Wij dachten een kruislingse constructie plaatsen, maar kan dat wel? We hadden de luifel ook al ingeklapt want die was zeker afgescheurd bij die stormwind. De tips voor de bedden vastzetten aan de grond en stormstokken in de slaaptenten vind ik super, nog meer tips? En hoe bevestig je dan een stormband aan de wagen/dak? Trek je daarmee het dak niet te veel naar beneden? En is de flexibiliteit dan nog wel genoeg bij wind (beetje mee bewegen is juist goed toch?)
Wij hebben een oudje (Bayport) uit 1996.
Nog een andere vraag: wat is jullie ervaring met doekreparaties? Op de naden begint het doek lekkage te vertonen, laten sealen oid of moet het doek in zijn geheel vervangen worden dan?

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #3255 door mar-ine
Stormband die ik bedoelde zit onder het bed. Onder het het hout vandaan naar het frame. Dit om te voorkomen dat de steunstangen uit de ophangpunten wippen.
De stormstangen gaan van onder het matras, zo dicht mogelijk bij de instapkant, naar de witte ronde beugel.
Er word dus NIET aan het dal getrokken.
Dan kun je nog een stormband plaatsen. De bedoeling hiervan is dat er geen beweging in het dak komt, dus niet maar beneden trekken maar een beetje tegen de wind in trekken.

mar-ine

Fleetwood E2

Tijd voor maken pagina: 0.198 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information