Zonnepanelen

• bokirules
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden #3190 door bokirules
Zonnepanelen werd gestart door bokirules
Goedemorgen, even een korte vraag zijn er ook die zonnepanelen gebruiken en hoe is de ervaring. Wat voor een type en wat voor een accu gebruik je er bij...
Ik heb na wat zoek werk panelen gezien die nog geen cm dik zijn en die van kunststof zijn en eventueel op het dak geplakt kunnen worden. zijn hier ook ervaringen mee...

Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden - 7 jaren 11 maanden geleden #3191 door mar-ine
Beantwoord door mar-ine in topic Zonnepanelen
Op onze vorige wagen had ik 1 paneel liggen. Een flex paneel van 12V-100W. Deze lag niet vast, we knoopte dit met touwtjes op het dak. In combi met een 100Ah accu. De verlichting allemaal ledlampjes natuurlijk. We hadden daar een Waeco-compressor koelkastje bij. De telefoons konden daar prima bij worden opgeladen. Laptop deden we dan op zonnige dagen. Prima te doen.

mar-ine

Fleetwood E2
Laatst bewerkt 7 jaren 11 maanden geleden door mar-ine.

Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden - 7 jaren 11 maanden geleden #3192 door mar-ine
Voor onze huidige wagen hebben we 2 nieuwe panelen besteld, ook flexibel. Nu 2x 100w, om het allemaal wat ruimer te hebben. Koelkast gaat voorlopig op gas want we hebben nu een absorbtie, die gaat het niet lang doen op de accu. Daar komt dan een mooie regelaar bij. En natuurlijk een omvormer voor de 230v. Overigens hebben we de waterkoker en dergelijke de deur uitgedaan. Gewoon koken op gas/benzine. Telefoons laden we op met 12v- usb aansluiting. Niet op 230v, dat zou heen en weer transformeren tot gevolg hebben.

mar-ine

Fleetwood E2

Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden - 7 jaren 11 maanden geleden #3193 door mar-ine
Voordeel van het plaatsen van een accu is dat de powerbox er uit gaat. Een goede 230v acculader er in, als backup. Die heb ik van Qtec, prima ding. Alle verlichting kun je bij aankomst meteen gebruiken.
Wel even aan denken om de 12v te zekeren, deze zaten namelijk in de powerbox die er uit gaat.

mar-ine

Fleetwood E2

• bokirules
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
7 jaren 10 maanden geleden #3198 door bokirules
Beantwoord door bokirules in topic Zonnepanelen
Dank voor de nodige informatie, ik ga er verder mee aan de slag.

Nog wel een vraagje over de bekabeling vanaf het dak... Is de kabel flexibel genoeg voor in de tunnel van het tentdoek of gebruik je een andere manier om het geheel aan te sluiten.

Gr Tim

Lees meer
7 jaren 10 maanden geleden #3201 door mar-ine
Beantwoord door mar-ine in topic Re:Zonnepanelen
Die tunnel in het doek is niet groot genoeg voor je kabel, die is nogal dik.
Op welke wagen komt ie?
Op onze vorige wagen hadden we het paneel los op dak, kabel via de rits naar binnen.
Wat voor wagen heb je?

Op onze huidige wagen komen ze wss ook weer los. Dan maak ik de aansluiting onder de wagen.
Als ik ze wel op het dak verlijm dan komt de kabel door het dak, ter hoogte van een kastje bij de deur. Daar zakt dan de kabel in.

mar-ine

Fleetwood E2

Tijd voor maken pagina: 0.091 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information