Vakantietip: Engeland!

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #1140 door WebMaster
Vakantietip: Engeland! werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Jeroen Beekhuis

Hoi allemaal,

We hadden al jaren als wens een keer naar Engeland op kampeervakantie te gaan, maar vanwege de hond en de kosten is het er tot nu toe niet van gekomen.
Toen ik december zag dat het Britse Pond nu toch wel heel laag staat (rond de €1,10) ben ik er toch eens opnieuw ingedoken. Twee jaar geleden was dit nog rond de €1,45 dus dat scheelt nogal!

De hond meenemen lijkt tegenwoordig goed te doen: De 6 maands quarantaine van vroeger kan tegenwoordig administratief, als je hond maar gechipt is en bijbehorend europees dierenpaspoort heeft. Tenminste 6 maanden voor de eerste invoer moet er een bloedtest zijn gedaan op rabies, daarna moet de rabiesinenting gewoon worden bijgehouden. Tot 48u van tevoeren moet ie een worm/tekenbehandeling krijgen. Je moet kiezen uit een beperkt aantal carriers voor de overtocht ivm controle van je huisdier. Alle groten zitten daarbij, dus geen probleem.
NB: Mocht je de optie open willen houden, moet je NU de bloedtest doen op je hond. Datum afname telt, 2 feb + 6 mnd = 2 aug!!

Voor de overtocht ben ik na een avondje puzzelen uitgekomen op een tarief van €230, voor auto, popup, gezin met 1 kind, en de hond. Naar terschelling of ameland is met deze samenstelling duurder!! (alle hoogseizoen tarieven)

Omdat dit onze eerste kampeervakantie in Engeland wordt, wilden we wat meer van onze reis vooruit plannen dan we normaal doen. We zijn daarom lid geworden van de Engelse Caravan Club.(ongeveer €40). Zij hebben een groot aantal terreinen (groot of juist heel klein), waar je voor clubtarieven kunt staan, en die je online kunt boeken. Op de website ( www.caravanclub.co.uk/ ) kun je alle terreinen vinden, met fraaie foto's.
Bij het zeer professionele informatiepakket dat je krijgt zit ook een uitgebreide lijst met alle terreinen, een landkaart waar ze opstaan, en een informatieboekje met korting-vouchers voor allerlei toeristische attracties. Honden zijn op vrijwel alle terreinen toegestaan, tenten niet! Grappig! Prijzen 15 tot 20 pond per nacht in het hoogseizoen, voor plaats, 2 volw + 1 kind. Ze rekenen alleen voor de plek en het aantal mensen, that´s it! Stroom, warm water, hond, auto, het is allemaal inbegrepen. En met de huidige valutakoersen kun je dit tarief bijna 1:1 naar Euro's omrekenen, lekker makkelijk. Ik denk wel zeer binnenkort ponden in te kopen want je weet nooit....

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #1141 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic campings Groot-Brittannië
Oorspronkelijk geplaatst door: Rens

Je moet tevoren wel even goed kijken naar welke campings je gaat in Engeland. Sommige hebben ellenlange rijen stacaravans die de camping niet bepaald een fraai aanzien geven. Maar, met eigen kampeermiddel heb je daar, op een terreintje met alleen eigen kampeermiddelen, niet zoveel hinder van natuurlijk.

En al tevoren ponden kopen.....?

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #1142 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Engeland
Oorspronkelijk geplaatst door: Jeroen Beekhuis

Volgens mij is de caravanclub er juist voor, om de campings "leuk" te houden voor hun leden.
En die ponden koop ik natuurlijk van tevoren, omdat ik een (serieuze) stijging veel vervelender zou vinden dan verdere daling.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #1143 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Engeland
Oorspronkelijk geplaatst door: Rens

Zou kunnen dat de caravanclub geen campings 'heeft' waarop je die rijen stacaravans vindt.

Je hebt wel renteverlies als je tevoren ponden koopt.... Of gaan de gekochte ponden op een spaarrekening...?
;-)

Maar even los van de campings zelve:
Groot-Brittannië is voor veel Nederlands nog steeds een vraagteken.... Wij zijn er inmiddels vijf keer geweest (incl. Wales en Schotland) en vinden het er prachtig.
En de Engelsen zelf zijn (bijna) allemaal correct en behulpzaam.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #1144 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Enegeland
Oorspronkelijk geplaatst door: Chris

Dat tenten niet toegestaan zijn op de caravanclub terreinen in engeland is niet zo gek, er is namelijk een klasseverschil in engeland tav kamperen, caravans wordt gezien als middleclass en kamperen met de tent is lowerclass en over het algemeen wil een gemeente liever middleclass kampeerders dan lowerclass. Tsja het blijft engeland, dit geldt trouwens ook voor bijzettentjes, dit mag over het algemeen dus ook niet. Het is dus of een tentenkampeerterrein of een caravankampeerterrein, uitzonderingen daar gelaten.

Tijd voor maken pagina: 0.083 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information