Oorspronkelijk geplaatst door: Jeroen Beekhuis
Hoi allemaal,
We hadden al jaren als wens een keer naar Engeland op kampeervakantie te gaan, maar vanwege de hond en de kosten is het er tot nu toe niet van gekomen.
Toen ik december zag dat het Britse Pond nu toch wel heel laag staat (rond de €1,10) ben ik er toch eens opnieuw ingedoken. Twee jaar geleden was dit nog rond de €1,45 dus dat scheelt nogal!
De hond meenemen lijkt tegenwoordig goed te doen: De 6 maands quarantaine van vroeger kan tegenwoordig administratief, als je hond maar gechipt is en bijbehorend europees dierenpaspoort heeft. Tenminste 6 maanden voor de eerste invoer moet er een bloedtest zijn gedaan op rabies, daarna moet de rabiesinenting gewoon worden bijgehouden. Tot 48u van tevoeren moet ie een worm/tekenbehandeling krijgen. Je moet kiezen uit een beperkt aantal carriers voor de overtocht ivm controle van je huisdier. Alle groten zitten daarbij, dus geen probleem.
NB: Mocht je de optie open willen houden, moet je NU de bloedtest doen op je hond. Datum afname telt, 2 feb + 6 mnd = 2 aug!!
Voor de overtocht ben ik na een avondje puzzelen uitgekomen op een tarief van €230, voor auto, popup, gezin met 1 kind, en de hond. Naar terschelling of ameland is met deze samenstelling duurder!! (alle hoogseizoen tarieven)
Omdat dit onze eerste kampeervakantie in Engeland wordt, wilden we wat meer van onze reis vooruit plannen dan we normaal doen. We zijn daarom lid geworden van de Engelse Caravan Club.(ongeveer €40). Zij hebben een groot aantal terreinen (groot of juist heel klein), waar je voor clubtarieven kunt staan, en die je online kunt boeken. Op de website (
www.caravanclub.co.uk/
) kun je alle terreinen vinden, met fraaie foto's.
Bij het zeer professionele informatiepakket dat je krijgt zit ook een uitgebreide lijst met alle terreinen, een landkaart waar ze opstaan, en een informatieboekje met korting-vouchers voor allerlei toeristische attracties. Honden zijn op vrijwel alle terreinen toegestaan, tenten niet! Grappig! Prijzen 15 tot 20 pond per nacht in het hoogseizoen, voor plaats, 2 volw + 1 kind. Ze rekenen alleen voor de plek en het aantal mensen, that´s it! Stroom, warm water, hond, auto, het is allemaal inbegrepen. En met de huidige valutakoersen kun je dit tarief bijna 1:1 naar Euro's omrekenen, lekker makkelijk. Ik denk wel zeer binnenkort ponden in te kopen want je weet nooit....