ervaringen Trigano Silver420CP

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #1054 door WebMaster
ervaringen Trigano Silver420CP werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Huib van Bergen

Hallo allemaal

We hebben een aantal jaren met veel plezier gekampeerd met een Santa Fe.
Vorig jaar zijn we overgestapt naar een Trigano Silver 420CP: een hefdakcaravan (gekocht bij Stolwijk).
Belangrijkste reden was dat we sneller, vaken en vroeger wilden kamperen. Met de Santa Fe was dat ook wel mogelijk, maar leverde toch wel wat problemen op (o.a. kou in het voorjaar).
Nu na een jaar gebruik zijn we nog steeds erg tevreden. We zijn een groot aantal keren weggeweest en hebben daarbij heel vaak van camping gewisseld.
Enige minpunt is dat het toch een caravan is. Bij het rijden merk je dat goed in het brandstofverbruik en bij het rijden in de bergen.
De caravan is zeer goed afgewerkt (veel beter dan de Santa Fe) en heel compleet. We hebben een uitdraailuifel (voor de korte verblijven) maar sinds kort ook een grote vaste luifel. Die laatste gaan we binnenkort uitproberen.
Al met al geen verkeerde keuze geweest, hoewel we vooral het enorme bed van de Santa Fe wel missen.
Groet
Tineke en Huib van Bergen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #1055 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Trigano Silver420CP
Oorspronkelijk geplaatst door: Jeroen Beekhuis

Beste Huib,

Zouden jullie een Chalet RV of A-Liner overwogen hebben als die hier verkrijgbaar was? Dat lijkt mij nou een leuk ding om naast de canvas popup te hebben; je ruilt wat ruimte in voor de voordelen van vaste wanden. Het ademt het zelfde sfeertje van iets amerikaans en iets bijzonders hebben dat niet iedereen heeft, en dat ik met een caravan (hoe goed ook) wel zou missen.

Cheers,

Jeroen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #1056 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Trigano, Aliner etc.
Oorspronkelijk geplaatst door: Rens

Er rijden in Nederland 2 à 3 Aliners rond, meen ik (als ze achter de auto hangen, in ieder geval...). Echt iets bijzonders dus, méér nog dan een popup.

Met een gezin zijn de meeste modellen Aliner en Chalet wat krap, dus dan kom je al snel in de grootste (dus duurdere en zwaardere) modellen van deze merken. Maar voor twee personen zijn ze (de kleinere modellen dus) ideaal.

In Nederland is al jaren geen -althans weinig- bestaansrecht voor vouwcaravans als die van Rapido (Orline), Esterel, Casita, etc., dus ik vraag me af of (en waarom) dat voor Chalet en Aliner anders zou zijn. Ik meen dat de jongste vouwcaravans in Nederland van 1993/94 dateren.

In IJsland is er voor Aliner en Chalet wél een (bescheiden) afzetmarkt te vinden, net als voor erse merken popups.
Heb al eens op internet gekeken (IJsland, VS), maar invoer als particulier lijkt omslachtig en áls het je allemaal al zou lukken, tegen welke investering...
Als is het dan niet onder alle (weers)omstandigheden, de popup is dan toch een aardig (betaalbaar) en niet alledaags alternatief.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #1057 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic trigano
Oorspronkelijk geplaatst door: huib van bergen

Ik heb eens zitten googelen naar de A-liner en de Chalet-RV.
Grappig om te zien maar niet om te hebben.
Lijkt mij erg klein. Zeker in vegelijking met de Trigano Silver.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #1058 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic A-liner
Oorspronkelijk geplaatst door: Jeroen Beekhuis

De A-liner expedition met 4m34 opbouw vind ik toch niet echt klein hoor, al zijn er zeker langere hefdakcaravans.
Maar dat mist het punt: Charme.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #1059 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Fleetwood Tacoma
Oorspronkelijk geplaatst door: Gabriel

Jullie vergeten wellicht dat ook Fleetwood (Coleman) nog redelijk recentelijk een 'hardwall' PopUp heeft gemaakt. De Tacoma (nee Ron - niet die van jou ;) ).
De link: www.colemantrailers.com/uploads/2008%20F...acoma%20Brochure.pdf
of via de folderlink op de site te downloaden. Alleen één klein nadeeltje.... leeg zo'n 1300 kg en max gewicht ca 1700 kg, maar ja dan heb je wel echte Coleman-kwaliteit natuurlijk...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.099 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information