problemen sluiten Santa Fe

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #766 door WebMaster
problemen sluiten Santa Fe werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Huib van Bergen

We staan op het punt voor het eerst op vakantie te gaan met de Santa Fe. Dat betekent voor het eerst inpakken en dus uitzoeken waar alles moet.
Opvallend is dat we moeite hebben de wagen dicht te krijgen.
We hebben een Frolic-systeem onder het grote matras. Als daar ook nog het dekbed bovenop komt, lukt het niet de wagen te sluiten.
We hebben het voorlopig opgelost door het dekbed eraf te halen.
Doen we iets fout? Wie heeft de oplossing?
Verder blijkt dat je wel erg voorzichtig met de stopcontacten moet omgaan. "Even de stekker eruit trekken" is er niet bij. Ik trok meteen het stopcontact uit de wand. Gelukkig alleen het omhulsel dat ik daarna gelijmd heb.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #767 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Sluiten vouwwagen met froli
Oorspronkelijk geplaatst door: Jef

Hoi Huib,

Je probleem klinkt erg bekend, ook ik ben met een rode kop bezig geweest om de vouwwagen met frolisysteem en dekbedden dicht te krijgen. Viel niet mee en heb menig lelijk woord gezegd.

De fout die ik maakte was al een van de klemmen dicht te doen, terwijl de anderen er nog niet ingehaakt zaten. Nu weet ik dat ik eerst de klemmen er in moet haken en dan pas weer een rondje moet doen om ze dicht te klikken. Op deze wijze lukt het dus om de wagen op een fatsoenlijke manier dicht te krijgen. Overigens moet je ook kritisch zijn hoe je het doek van de tent op het bed legt bij het inklappen.

Hopelijk werkt deze tip bij jou ook! Succes

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #768 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Sluiten vouwwagen
Oorspronkelijk geplaatst door: Paul Rustige

Wij hebben onder het matras een zelf inflatable matje liggen. Met slaapzakken en kussens gaat het dak dan inderdaad moeilijk dicht (de hoogte is dan vergelijkbaar met een Froli systeem).

Bij ons helpt het om te letten op de volgende zaken:
- spreid het (dak)tentdoek mooi uit over het hele bed. Wij trekken het recht via de deur opening. Zorg dat er niet te veel doek in de hoeken en aan de randen ligt.
- de slaapzakken spreiden wij zo goed mogelijk uit. De kussens leggen wij iets meer naar binnen, zodat de rand zo plat mogelijk is. Aan de rand ligt nl vaak het meeste tentdoek.
- houd rekening met de deur die in het plafond hangt, dus leg daar geen kussens onder. De deur neemt best veel ruimte in.

Volgens mij is er tegenwoordig ook een Froli bedsysteem Travel versie te koop die dunner is dan de originele. Maar ja als je de originele hebt ga je die natuurlijk niet zomaar vervangen :(.

De tip van Jef is volgens mij ook een handige die ik ook eens ga proberen.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #769 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic sluiten vouwwagen
Oorspronkelijk geplaatst door: Ad Kuijken

Wij hebben ook een bed met frolisysteem, wij leggen daarom de dekbedden op de dinette en schuiven dan de bedden in. Het matras van het grote bed met het frolisysteem trekken we daarna zoveel mogelijk tegen het andere bed aan waardoor er iets meer ruimte komt bij de rand van het deksel. Het sluiten gaat dan redelijk probleemloos.

Tijd voor maken pagina: 0.086 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information