Gasaansluiting

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
21 jaren 1 maand geleden #740 door WebMaster
Gasaansluiting werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: de Bruin

Vraag:Heb pas een extra gasstel voor buiten aan de Cheyenne gekocht.Heb nu problemen met de druk buiten.
Er zit een 30 mbar drukregelaar op de tank.Hebben jullie toevallig een andere drulregelar erop zitten?En kunnen
jullie tegelijkertijd binnen en buiten koken>

mvg fam de Bruin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
21 jaren 1 maand geleden #741 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic gasaansluiting
Oorspronkelijk geplaatst door: Joost

wij waren niet tevreden over de vlamsterkte van het amerikaanse buitentoestel. We dachten dat op te lossen met een 50 mbar regulator. Dat helpt niet. Kennelijk is de drukregulator van het gascomfort de 'bottleneck' in de druk. Daar valt niets aan in te stellen. Je zou deze regulator er wellicht tussenuit kunnen halen, maar of dat veilig is en het gewenste effect heeft, moet je aan een gasexpert vragen.

Wij bakken/braden nu op een Cadac met separate gasfles en gebruiken het buitengasstel alleen nog om te koken.
We kunnen het binnenstel wel gebruiken. Ook die heeft een lage capaciteit, maar daar heb je minder last van omdat die 'uit de wind' staat.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
21 jaren 1 maand geleden #742 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Gasaansluiting
Oorspronkelijk geplaatst door: Huub

Ik heb ook een cheyennen en daarbij een gasslang aangeschaft voor de buitenaansluiting (met schroef aansluiting). Ik had hetzelfde probleem met de gasdruk. Dit wordt met name veroorzaakt door het kleine gaatje in het pennentje wat in de aansluitnippel op de wagen wordt gestoken. Ook zit er nog een balletje met een veertje in het pennetje dat door de gasdruk dient te worden weggedrukt. Al met al iets teveel van het goede. Ik vermoed dat deze slang bedoeld is voor een wagen waarop in amerika een LPG installatie is gemonteerd. Ik heb het opgelost door het pennetje te modificeren nu werkt de aansluiting goed. Ook mijn gas gril/BBQ werkt nu perfect. Het is wel even wat prutsen en als je interesse hebt hoe moet je me maar even bellen 0497 530099. Het is wat lastig om dit hier uit te leggen. Let op: gewoon het gaatje groter boren werkt niet want dan wordt het gasventiel niet meer open gedrukt. Als je de toch slang hebt is het een poging waard. Zo niet dan zou ik de huidige aansluiting op de wagen eraf halen een standaard europese aansluiting monteren. Voor de prijs van de slang kan je ook een europese aansluitng kopen. Wel even letten op de dikte van de gasleiding wand deze is niet helemaal standaard europees en hiervoor zal je een verloopstukje moeten gebruiken.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
20 jaren 5 dagen geleden #743 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic gasaansluiting buiten
Oorspronkelijk geplaatst door: Karl-John

Ik heb het probleem alsvolgt opgelost. De bestaande aansluiting verwijdert en de bestaande leiding doorgezaagd. Bij de Kampeermarkt in Eindhoven de volgende onderdelen aangeschaft en achtereenvolgens gemonteerd. Een knelkoppeling verloopstuk van 10 naar 8 mm. (de amerikaanse leiding is 9,8 mm, maar met enig gekutsel past het). Vervolgens een kort stukje gasleiding rond 8 mm van ca 5 cm lang monteren. Hierop een snelkoppeling aansluiten. De slang op het 2-pits kooktoestel verwijderen. Hierop een verloopstuk aanbrengen met slangwartel (verkrijgbaar bij Kampeermarkt). Nieuwe gasslang aanbrengen en met snelkoppeling aansluiten op wagen. Werkt perfect. Wij hebben ook de skottel aangesloten. De slang van de skottel voorzien van T-stuk met snelkoppeling zodat kooktoestel en skottel gelijktijdig gebruikt kunnen worden. Er is wel een 50 mBar gasverdeler gemonteerd.:)

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 1 maand geleden #744 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic gasaansluting
Oorspronkelijk geplaatst door: santa fe 99

Hoi,

Na overleg met deze en gene van de club, heb ik ook besloten de gasdruk van het buiten toestel aan te passen.
Het dieper maken van de miniscule sleufjes op het pennetje
was genoeg om de gastoevoer te verbeteren.
Gewoon het ijzerzaagje erin tot ongeveer 3 millimeter.
Op deze manier is de toevoer verbeterd zonder het verlies van de balletjes en slutingen in de aansluitingen.

Succes

Tijd voor maken pagina: 0.088 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information