trekhaakkogelmontage op bumper

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #676 door WebMaster
trekhaakkogelmontage op bumper werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Rob vd Velden

Heeft iemand ervaring met de montage van een losse trekhaakkogel op stalen achterbumper van een Sante Fé(model 1997)?
Hierbij doel in dan op; is het safe om een dergelijke kogel te monteren en hoeveel gewicht kan/mag ik dan op die constructie overbrengen(fietsen drager en fietsen), zonder hierbij nadelige invloed uit te oefenen op de bumper en de aansluiting van de bumper?

Hoop dat er mensen die mij van een goed antwoord kunnen voorzien.

Bvd voor je moeite.

Mvgr, Rob van der Velden

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #677 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic re: trekhaakkogelmontage
Oorspronkelijk geplaatst door: Paul Rustige

Beste Rob,

De Santa Fe '97 heeft in de bumper het gat zitten om het dak omhoog te slingeren.
Op onze Santa Fe '97 heeft de vorige eigenaar een constructie bedacht om de fietsen achter op mee te nemen, De bumper zelf is niet sterk genoeg maar ze hadden een balk op de chasisbalken geschroefd en met een L-constructie een Twinnyload koppeling gemonteerd. Deze was ongeveer 30cm hoger dan de bumper, waadoor je met de Twinnyload toch het dak omhoog kan draaien. :(

Door die hoogte komen er veel krachten vrij. Uiteindelijk is het fietsenrek er afgevallen, omdat de draadeinden waren doorgebroken. Gelukkig bleef het achter de wagen hangen.
Ik heb me laten vertellen dat de vorige eigenaar bouten had moeten gebruiken ipv daadeinden. De bouten zijn steker.

Ik zie zelf meer in de oplossing om de fietsen op het dak van de vouwwagen mee te nemen.
Let wel op het laadvermogen.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #678 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic fietsendrager/slinger
Oorspronkelijk geplaatst door: Rens

Rob, ik neem aan dat je geen vaste fietsendrager achterop de Santa Fé gemonteerd wil hebben ?
Wij hadden op onze vorige popup wél een vaste fietsendrager die -naar alle waarschijnlijkheid- door de importeur is gemonteerd. De koppeling voor de slinger was daarbij verlengd, zodat de slinger midden in de fietsendrager kon worden gestoken. Het was daarbij overigens wel nodig om -ook- de draad van de kentekenplaatverlichting te verlengen.
Op bijgaande foto (of link) zie je in het midden van de balk van de fietsendrager een 'rondje'. Dat is waar de slinger ingestoken wordt (nu ja, voor ons: werd...). Ik heb waarschijnlijk geen betere foto, maar kijk nog wel even (indien gewenst).
Maar, hoe dan ook, het is mogelijk niet de oplossing die jou voor ogen staat.

www.popupclub.nl/leden/fotos/IJsland04.jpg

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #679 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic trekhaak
Oorspronkelijk geplaatst door: eric Schouten

Dag Rob
Wij hebben een kokerbalk dwars op de chasisbalken gemonteerd op de balk zijn extra dikke ijzeren strippen aan het einde en in het midde aangebracht om de balk met 4 lange bouten/moeren stevig aan de chasisbalken te schroeven de kogel (ex trekhaak)is met 2 bouten bevestigd en dus gemakkelijk afneembaar wel even een gat boren voor de slinger en dan kan de orginele bumper er zo overheen geschoven worden en je ziet alleen de kogel en de bumper nog maar monteer een stekkerdoos voor je verlichting en een (reserve)santa fe vervoeren is geen probleem meer mits de politie het goedkeurd.
constructie is te zien op het popupweekend.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #680 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic re: montage trekhaakkogel
Oorspronkelijk geplaatst door: Rob vd Velden

Bedankt voor jullie reacties.
Met dank voor de tip van max.gewicht(wagen en laadgewicht).
Heb nog ff de complete campinginventaris die we mee nemen tegen het licht gehouden(wegen); conclusie extra fietsendrager, dat gaat hem niet worden.

Hebben inmiddels een eenvoudige vouwfiets in de Coleman geplaatst tbv. boodschappen etc..
Willen we echt nog fietsen mee nemen dan wordt dit het dak van de auto.

Mvgr, Rob van der Velden

Tijd voor maken pagina: 0.109 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information