leveller

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 2 weken geleden #668 door WebMaster
leveller werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Jan Jaap

Is er iemand, die een goed idee heeft om de Popup aan 1 kant hoger te krijgen, zodat de bodem goed waterpas komt te staan.
Uiteraard gaat het hier om de breedte.

Er bestaan verschillende levellers, maar hoe voldoen die?

Het grootste probleem vind ik ontstaan, wanneer de Popup met de hand in een mooi klein hoekje gewurmd wordt. Je kunt dan zonder de auto of mover niet meer een wig oprijden oid.
Ik weet dat er bv. de Bull Guard oid bestaat, maar die is weer vrij groot om mee te nemen.

Het mooist zou zijn een pompkrikje, maar mag de Popup daarbij dan ook op de pootjes rusten?

Al met al is het nog een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat de gedachtengang wat reacties losmaakt...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 2 weken geleden #669 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Wellicht te simpel
Oorspronkelijk geplaatst door: Jef

Hoi Jan Jaap,

Door je vraag moest ik even denken aan die banaan die ik gekocht heb en een paar keer gebruikt. Het lijkt in de winkel lekker makkelijk, maar ik was blij dat ik niet iedere keer publiek had bij in de praktijk de PopUp dwars waterpas zetten met dat kreng. Ik vergat zelfs een keer de rem aan te trekken en veroorzaakte bijna een echte aanrijding met mijn eigen auto. Dan voel je je echt een amateur.

Door je vraag kwam ik op het idee om een 12 voltspompje van € 15,= te kopen en de wagen pas te zetten door een van de banden leeg te laten lopen. Bij vertrek pomp je je band weer eenvoudig op. Natuurlijk is de hoogte die je kan overbruggen beperkt, maar de keren dat ik het nodig had ging het altijd om een beperkt aantal cm.
Is er een echte techneut die mij kan vertellen of dit werkt of je het vooral niet op deze manier moet doen?

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 2 weken geleden #670 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic leveler
Oorspronkelijk geplaatst door: Hans Freund

Ik gebruik de hydraulische caravan leveler van Pro-lift. Zie www.vadac.nl

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 1 week geleden #671 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic potkrikje
Oorspronkelijk geplaatst door: Gabriel de Waal

Als ik dit zo lees moet een 2e-hands potkrikje uit een oude mercedesbus voor het hefwerk en een aantal blokjes hout (bovenste plankje met twee wiggen zodat je je wiel kunt fixeren) ook voldoen ;)
De chassisbalken van een fleetwood/coleman zijn in ieder geval sterk genoeg om hem op één plek op te heffen.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 1 week geleden #672 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic re: leveller
Oorspronkelijk geplaatst door: Paul Rustige

De poten zijn niet sterk genoeg om de wagen recht te krikken.

Wij hebben een klein (olie)potkrikje (ongeveer 14euro). Het krikje wordt onder de chasisbalk geplaatst. Ik schuif vervolgens de gele leveller onder het wiel en haal het krikje er onder uit.

Toch is het potkrikje best gevaarlijk. De wagen kan wegdraaien en het krikje schiet er dan onderuit. Je moet eigenlijk iemand de dissel laten vasthouden zodat de wagen niet kan wegdraaien.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #673 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic leveler
Oorspronkelijk geplaatst door: J. van Dolderen

ik krik de Coleman op met een oude autokrik en plaats vervolgens een instelbare bokkepoot onder de chassisbalk. werkt makkelijk en staat als een huis.

Tijd voor maken pagina: 0.095 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information