Stotterende pomp

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
17 jaren 8 maanden geleden #651 door WebMaster
Stotterende pomp werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Paul Rustige

In onze Santa Fe 1997 had ik een dompelpompje ingebouwd. Dat werkte prima.

Onze nieuwe SunValley 2007 heeft een Shurflo drukpomp. Bij watertappen schakelt deze vaak binnen een seconde aan, uit en weer aan. Dit geeft een irritante brom en de (binnen)verlichting gaat knipperen. In de handleiding staat dat je kan draaien aan een schroefje waarmee je de tijd van uitschakelen kan verlengen. Dit moet ik maar eens uitproberen als ik hem weer uit de stalling haal.

Als het niet werkt moet ik een drukvat installeren: www.de-wit.nl/winkel/showproduct.php?pID...fe9724a1b227549ed5f2

Heeft iemand van jullie ook dergelijke ervaringen met een drukpomp en hoe hebben jullie het kunnen oplossen?

Nog even een toelichting op het verschil tussen de twee pompen. Bij een dompelpomp zet je de pomp aan door een schakelaar in de kraan. De drukpomp gaat draaien als je de kraan opendoet en de drukwegvalt.

Groet,
Paul

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
17 jaren 7 maanden geleden #652 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic RE: stotterende pomp
Oorspronkelijk geplaatst door: Paul Rustige

Het stotteren van de pomp is opgelost. Het draaien aan het schroefje heeft geholpen. Door de aan/uit tijd nu op minimaal te zetten blijft er een constante brom bij veel of weinig water.
Kortom dit is beter dan het harde geluid bij aan en uitschakelen eenmaal per seconde.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.075 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information