Terugrij-automaat of -niet?

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
17 jaren 3 maanden geleden #625 door WebMaster
Terugrij-automaat of -niet? werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Jeroen Beekhuis

Mijn Coleman Royale uit 1996 heeft moeite met achteruitrijden; de dissel schuift in en de rem zit er vol op. Kwestie van onderhoud van de remmen? (Ik begrijp dat bij de remschoenen een soort vrijloop mechanisme (vast) kan zitten).
Het zou ook kunnen dat er gewoon geen vrijloop opzit (het is wel een ALKO dissel).
Iemand met een coleman uit vergelijkbaar bouwjaar? Als iemand weet waar te kijken zou dat ook handig zijn.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
17 jaren 3 maanden geleden #626 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Achteruitrijautomaat
Oorspronkelijk geplaatst door: Paul

Hoi Jeroen,

Onze Santa Fe uit 1997 had ook een achteruitrijautomaat. Volgens mij heeft vrijwel elke geremde as dat en als het niet automatisch gaat zou je de rem handmatig moeten kunnen ontgrendelen. Anders kan je er niet mee achjteruitrijden :(.

De terugrijautomaat komt in werking als de disselrem is ingedrukt.

Het klinkt als een onderhoud/afstellingsprobleem.
Ik laat eens in de twee jaar een onderhoudsbeurt uitvoeren. Remmen, lagers en afstelling worden dan gecontroleerd.

Succes, Paul

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
17 jaren 3 maanden geleden #627 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Achteruitrij automaat
Oorspronkelijk geplaatst door: Ad

Hoi Jeroen,

Indien je wagen geen achteruit automaat heeft dan zou er een vergrendeling mechanisme aan de koppeling moeten zitten. Dat is dan duidelijke te zien, hiermee blokkeer je het indrukken van de oploop rem bij achteruit rijden. Ik denk echter dat de suggestie van Paul over achterstallig onderhoud juist is.
Groet,
Ad

Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information