Aftapkraan watertank.

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
21 jaren 1 week geleden #374 door WebMaster
Aftapkraan watertank. werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Wil Verhoeven

Na onze eerste vakantie met de coleman vond ik het erg onhandig dat de plug van het waterresservoir midden onder de wagen zit. Bovendien kun je deze niet makkelijk loskrijgen. Voor het verversen van het water en om een keer te kunnen doorspoelen na de winterstop vind ik het makkelijk als eea wat sneller te hanteren is.

Ik heb nu in plaats van de aftapplug een aftapkraantje gemonteerd en daar tevens een stang aangemaakt die voor bij de dissel uitkomt. Door aan de stang te trekken kan ik de kraan openen en weer sluiten.
Ik ga de kraan dit seizoen uit proberen maar veel kan er volgens mij niet misgaan.

Groeten Wil Verhoeven

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
20 jaren 8 maanden geleden #375 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic aftapkraan watertank
Oorspronkelijk geplaatst door: Hans Freund

Kun jij aangeven wat voor kraantje je hier op hebt kunnen monteren. Ik heb namelijk gisteren weer op mijn rug onder de tank gelegen om de watertank te legen en dat is maar net goed gegaan. Vorig jaar heb ik nog een behoorlijk nat pak gehaald hierbij.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
20 jaren 8 maanden geleden #376 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic aftapkraan
Oorspronkelijk geplaatst door: Henri van Dijk

Het aftapkraantje bij mij is een leegloop kraantje van de CV. Past precies. Niet te strak aandraaien, de watertank is van kunststof en de kraan van koper. Als je te veel kracht zet draai je het schroefdraad in de watertank kapot. Het is voorts handig een stukje witte gastape om het schroefdraad van de koperen kraan te winden en dan in de tank te draaien. Dan hoef je niet zoveel kracht te zetten en het geheel is toch waterdicht.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
20 jaren 4 maanden geleden #377 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic aftapkraan
Oorspronkelijk geplaatst door: Wil Verhoeven

Wel een late reactie maar niet eerder gezien.
Kraan is gemonteerd bij van Stolwijk (door Gerrie)
Het is een koperkraantje dus inderdaad wel opletten met (te) vast aandraaien. Stangetje van ijzer zit aan de kraan naar de distel. Werkt echt goed en gemak dient de mens.

Groeten Wil

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #378 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic kraan
Oorspronkelijk geplaatst door: AJ Warren

Je kan met verwarmingsmat. een bochtje monteren met een pijp naar de zijkant van de wagen en hier een kraantje in draaien . Hoef je niet meer onder de wagen te gaan liggen en een nat pak op te doen

Tijd voor maken pagina: 0.146 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information