Sunblocker

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #352 door WebMaster
Sunblocker werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Paul Rustige

Op de voorkant van onze Fiamma luifel hebben wij tegenwoordig een goot, waarin een Sunblocker kan worden geschoven. Naast de schuin weggespannen zijschermen houdt dit de zon aan de voorkant weg.
Van Fiamma zijn deze niet meer te krijgen, maar wel van Omnistore.

Nu is er ook een Sun & Rainblocker maar die is helemaal dicht. Dat is donker en de warmte blijft hangen.
De Sunblocker is van een fijnmazig gaas. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en met name of de slagregen een beetje wordt tegengehouden. Het hoeft niet waterdicht te zijn, maar nu regent het soms naar binnen.

Wat denken jullie?

Paul 8-)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 9 maanden geleden #353 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Ervaring met de Sunblocker
Oorspronkelijk geplaatst door: Paul Rustige

Twee weken geleden heb ik de Omnistor Sunblocker besteld bij De Wit in Schijndel en afgelopen weekend opgehaald.

Aanname was dat de Sunblocker goed zou werken bij zon. Ik dacht, gelet op de voorspellingen, dat ik de regenbestendigheid met Pinksteren eens goed kon uitproberen. Blijkt het in het weekend overdag niet geregend te hebben 8-), alleen tweede pinksterdag, maar toen was die al ingepakt.

Werking
De Sunblocker schuif je met de Pees in de rail van de nieuwste Fiamma luifels. Een fluitje van een cent. Vervolgens kan je het doek schuin wegspannen, of met stokken horizontaal. Je kan door het doek heenkijken en de wind waait er doorheen. Zie ook de foto: PopUp foto volgt nog.

Zonervaring
De ervaring met het Pinksterzonnetje was positief. De zon wordt gedempt en je kan toch door het doek heen kijken. De warmte blijft niet hangen.

Regenimitatie
Met een kindergietertje hebben we de regen geimiteerd. Die ging er dwarsdoorheen als het doek horizontaal hangt. Bij vertikaal wordt de regen iets tegengehouden, maar niet helemaal.

Conclusie
Kortom tegen de regen is het niet ideaal, maar wel om meer schaduw onder de luifel te creëren. Met de schuin weggespannen zijschermen (die wel goed tegen de regen werken) hebben we een luchtig schaduwrijk plekje.
De tarp gaat wellicht niet meer mee.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 9 maanden geleden #354 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Sunblocker, een nieuwe foto
Oorspronkelijk geplaatst door: Paul Rustige

Bijgaand een foto waarop de Sunblocker horizontaal hangt. Hierdoor overdag extra veel schaduw 8-). Alle variaties zijn nu mogelijk. De zijschermen span ik ook wel eens horizontaal.
Ik kan nu net zo varieren (spelen), als met de varioluifel van onze De Waard tent (vorig kampeermiddel). Oude tijden herleven, nu nog de gezellige beige kleurstelling.

Klik op de foto voor een vergroting.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.090 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information