aluminiumstrip lijmen

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #197 door WebMaster
aluminiumstrip lijmen werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Rob vd Velden

Hallo,

Tbv. een voorjaarsklusje aan de pop-up;

Wil een aluminiumstrip(tbv.tentpees) verlijmen op het dak van een Sante Fe. Het dak van de Sante Fe is van het type gegoten kunststof uiteen stuk. Wil hiertoe de oude orginele strip(tbv. luifelzak,.......is deze ook enkel verlijmd????) verwijderen.

Hierna opdezelfde plek een nieuwe aluminium strip aanbrengentbv. een nieuwe koepelvoortent(de tent pees wijkt af van zijn Amerikaanse tegenhanger en kan ik de pees eenvoudig door de orginele strip heen trekken, en dat is niet gewenst).

Concreet;
- kan ik de oude strip loswrikken zonder de hele boel te beschadigen?
- kan ik een nieuwe strip vastlijmen(welke lijm??) of dient deze verlijmd en geschroefd teworden(welke lengte schroeven??)

Mogelijk dat een van de leden/lezers met zijn pop-up hierin ervaring heeft welke hij/zij wil delen??

Ik zou er erg geholpen mee zijn!

Hoop op een reactie(op de site, of via mail )

Bvd,

Mvgr, Rob vd Velden

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #198 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic tentrail plaatsen
Oorspronkelijk geplaatst door: Jack

Hallo Rob,

Ik heb destijds een witte kunststof rail gelijmd op het dak van onze Cheyenne (ABS-dak) met behulp van Poly-max van Bison. Let wel even op de maat van de pees van de originele luifel. Deze past volgens mij niet in een standaard rail!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #199 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic railaanpassing
Oorspronkelijk geplaatst door: Rob vd Velden

Beste Jack,

Dank voor je reactie en lijm-tip.
Vwb. pees van originele luifel, had deze ook opgemerkt. Is echter een eenvoudig klusje om hieraan een nieuwe juiste peesmaat vast te laten stikken. In Sint-Oedenrode zit een tent en zeilmakerij die dit snel voor je kunnen regelen.

Groetjes Rob vd Velden

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
13 jaren 4 maanden geleden #200 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic rail
Oorspronkelijk geplaatst door: maurits

Hoi,

wij hebben ook een Santa Fe en raad eens wat een bekende vouwwagen distributeur ooit eens geprobeerd heeft:
Op verzoek van de eerste eigenaren de originele rail ervanaf te halen. Geen succes.

Toen wij de vouwwagen kochten zat er op een hoekje een stukje aluminium pees en de rest was origineel.
De eigenaar vertelde dat dit was om de zaak te verstevigen ivm de zware voortent. Ok, dat geloofde ik.
Maar toen ik ooit eens met de distributeur belde om iets over die rail te vragen zei hij: niet doen, een keer geprobeerd, dak kapot getrokken onder de rails.

Ik het aluminium stukje ervan geschroefd en en kit los gepeuterd. En jawel hoor, er zat een gaatje onder.
Zo viel alles op zijn plek.

Wat je ook doet, niet trekken, want de rail is sterker dan het dak en de lijm van Coleman is ook sterker dan het dak.

Maar je kunt ook gewoon een tweede rails plaatsen onder of boven de bestaande. Ik heb een extra rail aan de andere kant gemaakt zodat aan twee kanten de luifel kan hangen.

Om dat de doen heb ik wel wat speciaal materiaal gekocht:

1) een soort doorzichtige spray (je ziet het echt niet) die als coating dient om de weekmakers die in het dak verwerkt zitten niet in de kit te laten komen (anders kan de kit los laten).

2) een kit die heel veel gewicht kan dragen, die had ik gekocht om aluminium op aluminium te kitten, maar ook geschikt voor plastic en steen.

3) een mooie 5 meter lange kunststof pees

Als je wilt kan ik nog wel achterhalen waar ik al dat spul vandaan heb. Je mag in het voorjaar ook komen kijken hoe het zit. Mail dan maar naar mijn voornaam zie in de kop van het bericht) daaraan geplakt storms een dan natuurlijk een apestaartje en gmail punt com

Bij de camping winkels in ook speciale kit te koop, maar ik ben zelf maar voor de industriele versie gegaan.
Wil toch niet onderweg mijn luifel verliezen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
13 jaren 4 maanden geleden #201 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic extra rail
Oorspronkelijk geplaatst door: Rob vd Velden

Maurits,

Erg bedankt voor je uiteen zetting. De feedback voelt goed en ik ben blij dat pas in voorjaar ermee aan de slag ga en niet begonnen ben met de originele strip te slopen!

Heb zelf al adres in Sint-Oedenrode, voor pees en passende alu-strip.

Ben zeer wel geïntereseerd waarmee je gelijmd/gekit en en geprecoat(spray) hebt??

Nogmaals dank voor je reactie!!

Mvgr, Rob vd Velden

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
13 jaren 4 maanden geleden #202 door WebMaster

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.101 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information