Voortent voor Coleman Taos?

  • Marijn
  • Bezoeker
  • Bezoeker
5 jaren 8 maanden geleden #3225 door Marijn
Voortent voor Coleman Taos? werd gestart door Marijn
Hallo,
ik ben nieuw hier en op deze site terecht gekomen omdat ik van een familielid een Coleman Taos kan krijgen, maar ik twijfel ivm beperkte ruimte voor 4 personen.
Dit is volgens mij zo;n beetje de kleinste variant en wellicht met 2 kleine kinderen (2 en 3) niet de meest optimale gezien de geringe binnenruimte en enkel een luifel.
Nu heb ik wel wat foto's (ook hier op het forum) voorbij zien komen van een pop up met voortent, maar wat voor type kan ik het beste naar op zoek?
zijn er speciale voortenten voor dit soort vouwwagens? Of wordt hier door handige mensen een caravan voortent passend gemaakt?

Wellicht is een losse partytent (bij De Wit in Schijndel heb ik mooie Coleman partytenten gezien van 4,50 bij 4,50 met evetueel losse wandjes) ook een optie.

Ik twijfel een beetje, omdat een standaard vouwwagen ook voor een 500-750 te koop is, dat ben je volgens mij voor een voortent ook snel kwijt.

Hoe doen jullie het met kleine kinderen zonder voortent? Is dat te doen als je 2 weken op 1 plek blijft? of wordt dit type vooral door rondtrekkende mensen/gezinnen gebruikt?

alvast bedankt voor jullie reacties

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #3226 door mar-ine
Beantwoord door mar-ine in topic Re:Voortent voor Coleman Taos?
Voortent heb je eigenlijk niet nodig. Binnen zit je namelijk ook al in de tent en dus een soort van buiten.
Zelf hebben we een zakluifel, bijv die van Fiamma. Losse zijwanden er bij, die kun je dicht of open zeten.
Daar kan nog weer een voorwand voor. En zie daar: je voortent.


mar-ine

Fleetwood E2

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #3227 door yaroon
Beantwoord door yaroon in topic Voortent voor Coleman Taos?
Hoi Marijn,

Popups en traditionele voortenten zie je eigenlijk nooit. Een goed passende standaard voortent is maar de helft van je wagen eigenlijk en dus in verhouding krapjes. De zijstukken bij een luifel worden door veel mensen met elastieken dan ook schuin afgespannen waardoor je in de breedte zeker een meter of 2 wint.
Het klopt dat de popup heel geschikt is om rond te trekken., en hoe minder rompslomp je hebt hoe beter dat gaat natuurlijk.
Waarom eigenlijk een voortent? Meer leefruimte met slecht weer? Om de kleintjes binnen te houden?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marijn
  • Bezoeker
  • Bezoeker
5 jaren 8 maanden geleden - 5 jaren 8 maanden geleden #3228 door Marijn
Beantwoord door Marijn in topic Voortent voor Coleman Taos?
Bedankt voor julie reactie.

Achtergrond verhaaltje:
voordat we kinderen hadden, gingen we altijd met het vliegtuig naar allerlei bestemmingen en verbleven in hotels.
Dit waren redelijk lange reizen en sinds de kinderen er zijn, zijn we hier van afgestapt. In een hotel met kleine kinderen is voor ons gewoon geen optie: kosten van gezingskamers, de reis, slaapjes overdag, aanspraak voor de kinderen, etc.
Dus afgelopen 3 jaar naar verschillende campings in Zuid-Europa geweest en daar stacaravans gehuurd. Dat bevalt op zich goed: we zorgen dat er minimaal 3 slaapkamers zijn, airco erin, etc.
maar: helaas alle jaren ook wel pech gehad met het weer. En daar wel het voordeel van wat meer overdekte, beschutte ruimte voor de kinderen ervaren.

Nu kan ik dus de pop up van mijn oom en tante krijgen, omdat zij wegens omstandigheden hem niet meer kunnen gebruiken

Dus een voortent (of losse partytent met afsluitbare wanden) zie ik wel als een soort van vereiste.


Bij mooi weer heb je die inderdaad niet nodig, al is een wind scherm wel fijn. Maar met regen is het met dat drukke kroost wel fijn. Stil zitten kennen ze namelijk niet. Een keer wat regen is natuurlijk niet erg en zelfs leuk voor ze, maar na de 3de dag regen is de lol er ook wel af

Verder lijkt het me ook wel juist leuk om met niet teveel poes pas wat rond te trekken, maar dan moet ik mijn vrouw daarin mee krijgen ;) ik ben zelf wel van wat meer het avontuur opzoeken, maar zij houdt juist wat meer van zekerheid.

En de kinderen vinden het allemaal best. Die onthouden vaak juist alleen de rare kleine dingen, die je zelf zo vergeten bent... (onze auto was vorig jaar kapot gegaan na 400 van de 1200km op de heenreis, huurauto mee, leuke vakantie gehad verder. En wat blijft ze bij? Dat mama tijdens de rit op de achterbank tussen hen in kon zitten en ze gingen "picknicken" op de achterbank met de tafelplankjes uit de rugleuning van de voorstoelen open geklapt...)
Bijlagen:
Laatst bewerkt 5 jaren 8 maanden geleden door Marijn.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden - 5 jaren 8 maanden geleden #3229 door mar-ine
Beantwoord door mar-ine in topic Voortent voor Coleman Taos?
Houdt er rekening mee dat die shelters niet per definitie waterdicht zijn. Ik heb er 1( niet als voortent) maar als het regent dan regent het binnen ook na een kwartiertje.


mar-ine

Fleetwood E2
Laatst bewerkt 5 jaren 8 maanden geleden door mar-ine.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #3230 door mar-ine
Beantwoord door mar-ine in topic Re:Voortent voor Coleman Taos?
Er zijn trouwens wel (bus)voortenten te krijgen hoor. Effe de hoogte van de rail en breedte opnemen.

Ik zou wel voor de wagen gaan hoor. Leuke kar om mee weg te gaan.



mar-ine

Fleetwood E2

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.092 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information