remmen viking mini gasser

• minigasser
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #3130 door minigasser
remmen viking mini gasser werd gestart door minigasser
hallo,

ik ben peter,en kom uit de buurt van meppel..

ik ben sinds kort in het bezit van een viking minigasser uit1981..
heb m al aardig opgeknapt,maar zit nog met iets,waar ik niet bekent mee ben..
de remmen....,deze zijn electrisch..
heb de remschoenen+magneten maar verwijderd,want hij zit toch onder de 750kg totaal,dus niet nodig in nederland..
maar wel interessant...,dus is er toevallig iemand hier,die weet of die remmen werken op een europese auto?
en hoe het systeem werkt????
er hangt een kastje onder de camper,daarvan gaan draden naar de remtrommels..
ik had dit nog nooit gezien....vandaar de vraag..

groet..

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #3131 door V8Guy
Beantwoord door V8Guy in topic remmen viking mini gasser
Welkom op het forum! - En als eerste: we zijn hier dol op foto's.... zeker van wagens die we niet vaak zien :)

Ik weet wel 'iets' van elektrische remmen. Een systeem uit vnlk USA. geactiveerd door een kastje in het trekkende voertuig. Vaak een combinatie van remmen (remlichten-contact) en deceleratie. Men wil eigenlijk dat de getrokken unit net iets eerder cq iets harder remt dan het trekkende voertuig.

Men is het er over eens dat dit eigenlijk het beste systeem is, maar helaas hier in Europa is de oplooprem gemeengoed geworden. Mocht je een wagen met bijbehorende aanhanger (en geïnstalleerde kastjes) als verhuisgoed meenemen naar NL dan krijg/kreeg je dat als 'combi' goedgekeurd. Ergens op het forum zwerft een verhaal van iemand die dat ooit gedaan heeft. Maar hoe dat gaat werken als je een ander trekkend voertuig koopt - dat weet ik niet.

Er is een bedrijf in Boxtel dat Airstreams opknapt en het voor elkaar heeft om goedgekeurde elektrisch geremde assen er onder te zetten. Maar dit is een aardige prijzige aangelegenheid en ik denk dat dat de prijs van je Gasser meerdere malen gaat overstijgen. Er komt een hele schakelkast met elektronica op je dissel, je moet een accu hebben (mocht ie losschieten van je wagen moeten de remmen middels een schakeling elektrisch bekrachtigd worden - dat is bij een oplooprem dat kabeltje).

Voor een max 750 kg wagentje kan het natuurlijk leuk zijn om er eens mee te hobbiën. Zoek dan eens bij ebay of amazon op 'brake controller' - voor een $ 70,00 heb je al een.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

• minigasser
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #3132 door minigasser
Beantwoord door minigasser in topic remmen viking mini gasser
Oke..dank je voor de info..
Ik ga proberen wat foto's hier neer te zetten...

Groet..
Bijlagen:

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #3133 door V8Guy
Leuk - een eenarmige bandiet :)

@webmaster - iets voor bij de popup modellen !

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

• minigasser
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #3134 door minigasser
Beantwoord door minigasser in topic remmen viking mini gasser
1 armige bandiet haha...
Zijn er meer van deze types in nederland(viking)..
Ik kende ze eigenlijk niet..de pop up..

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #3135 door V8Guy
Een 1-armige nog niet 'life' tegengekomen. Ik weet dat Fleetwood/Coleman er in de beginjaren eentje in het assortiment had.
En een viking eigenlijk ook niet - we hebben ooit 1 lid gehad met een viking 17xl.

Tijd voor maken pagina: 0.096 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information