Condens

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
17 jaren 7 maanden geleden #1097 door WebMaster
Condens werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: André Carlier

We hebben allemaal wel een oplossing om de kou buiten de deur te houden als we in het voor- of najaar kamperen.
Maar hoe ervaren jullie de condensdruppels aan de binnenkant van de slaapcabine.
Heeft iemand hiervoor een oplossing of ben ik de enige die dit ervaart?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
17 jaren 7 maanden geleden #1098 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Condens
Oorspronkelijk geplaatst door: Rens

Op IJsland hebben we inderdaad ook, aan het vinyl dak hangende condensdruppels gehad. Daarop hebben we 's avonds met het gaan slapen gewoon twee 'hoekjes' (cm. of 20) van de horren tegenover elkaar opengezet.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
17 jaren 7 maanden geleden #1099 door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Hans Freund

Wij hebben een vochtbeest (zie www.pingi.eu/page/products.html ) en we ritsen de luiken wat verder open om plaatselijke regenbuien zo veel mogelijk te voorkomen.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
17 jaren 7 maanden geleden #1100 door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Jeroen Beekhuis

Ik ken het effect ook van druppels op het plafond van de bunk 's morgens vroeg. Ventileren helpt, maar als het buiten erg fris is of waait kan dat natuurlijk ook de boel te veel afkoelen (met koele wind op je gezicht slaap ik niet)
Het heeft natuurlijk ook te maken met de (slechte isolatie van de) enkeldaks tent. Dubbeldaks tent zou helpen, maar is niet verkrijgbaar. Lijkt me kwa ruimte ook lastig achteraf toe te passen.
Ik heb zelf wel een idee dat ik eens wil uitproberen: Van 5-8 mm foam van gesloten celschuim (slaapmatje/omderlegger) een wandje maken voor in de bunk (U-vorm rondom, door matras en bunk-beugel op zijn plaats gehouden) en een stuk voor het plafond, dat met de bunk-stangen op zijn plek wordt gehouden (klem tussen stangen en tentdoek). Omdat het foam zelf goed isoleert is geen extra luchtlaag nodig. En kost het dus ook geen ruimte.
Tussen wandje en plafond-plaat zit een spleet waardoor je kunt ventileren. Door de isolatie verdwijnt de kouval aan het plafond en daarmee de condens. Tevens wordt het (veel) behagelijker. Ook licht en geluid worden extra gedempt.
Misschien dat ik dit zelf ook eens ga proberen, je moet 's nachts aardig koud kunnen kamperen zo!
Ik zal ook een keer wat schetsen hiervan op het journaal gooien, maar hopelijk kun je je iets hierbij voorstellen.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
17 jaren 7 maanden geleden #1101 door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Jack Tamminga

Condens.....Wij hebben in onze Cheyenne '97 vrijwel meteen een binnentent gemaakt in de slaapgedeeltes. Van simpel katoen een binnentent gemaakt die licht en kou tegen houdt. Met drukknopen te bevestigen aan de beugel, dakstang er onderdoor en met klitteband aan de voorzijde aan het dak te bevestigen. Later wel met behulp van horregaas ventilatieopeningen gemaakt in het dak van de binnentent. Voordelen zijn isolatie tegen de kou en minder last van condens. Dit laatste zal vrees ik wel niet volledig tegen te gaan zijn.:(

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #1102 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Binnentent
Oorspronkelijk geplaatst door: Sietske

Hallo Jack,

Hebben jullie van deze binnentent toevallig ook een ontwerp ?

Groeten, Sietske.

Tijd voor maken pagina: 0.099 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information