Waar op letten bij RDW keuring

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #781 door WebMaster
Waar op letten bij RDW keuring werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Coen & Lieke

Wij hadden een gekregen 'vouwcaravan' in de stalling staan. Na drie jaar eens opgehaald en tot onze verrassing blijken we in het bezit van een echte popup, een Starcraft Venture 1806S uit 1980. We zijn heel enthousiast, helemaal na het bezoeken van deze site. Onze Nissan Almera Tino 2.2D kan hem prima trekken en technisch lijkt de wagen redelijk in orde. Bedrading is al eens vernieuwd en remmen, gasleiding en canvas zijn goed. We hebben besloten dat 'ie ons genoeg aanspreekt om schoon te maken en op te knappen. Bijzonder is wel de trekhaak aan de achterkant. Wordt er van ons verwacht dat we er nog een aanhanger met onze motoren achter hangen (-: ?

Er is slechts 1 drempel: er zit nog geen kenteken op. Waar moeten we op letten voor de keuring door de RDW ?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #782 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic RDW...
Oorspronkelijk geplaatst door: Gabriel

Goh leuke manier van vinden......

Voor de RDW even wat zaken uitzoeken:
Hoe zwaar is'tie? onder de 750 kg hoef je je weinig zorgen te maken. Daarboven wordt iets lastiger. Sinds 01-01-2005 zijn goedgekeurde as - dissel en oplooprem verplicht. Als je een oplooprem hebt zit daarop waarschijnlijk een typeplaatje met max gewicht erop.

Weet je zeker dat hij niet ooit geregistreed is? Zit er bv ergens een chassisnr ingeslagen? Misschien is hij nooit aangegeven bij de overgang naar het huidige registratiesysteem.. En anders wordt het aanpassen en keuren.

Die trekhaak achter zou die niet bedoeld zijn voor een fietsenrek..? Een soort road-train lijkt me hier niet toegestaan... maar 1 belletje naar de RDW geeft daar uitsluitsel over.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #783 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic RDW
Oorspronkelijk geplaatst door: Coen & Lieke

Hij heeft in ieder geval nooit op kenteken gestaan. Hij is wel denk ik ooit gekeurd om toe gelaten te worden op de Nederlandse weg. Er zit een plaatje op de dissel waarop het gewicht in kilo's staat. In de VS werken ze immers met Pounds. Ook lijkt de hele bedrading vernieuwd en de oplooprem is nog prima.

Gewicht volgens het plaatje is 775 tot 1500 kg. Wij halen hier uit dat het ledig gewicht 775 kg is, maximaal toelaatbaar gewicht 1500 kg. Formulieren van de RDW hebben we al, flink veel in te vullen en best ingewikkeld. Geen idee wat de kosten zijn en hoe streng de RDW is.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #784 door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Coen en Lieke

Heb de RDW gebeld. Vreemde zaak. De eerste meneer heeft mij keurig verteld wat de kosten van keuring waren. Vervolgens verbond hij mij door met iemand van de technische dienst. Die vertelde mij dat het erg lastig wordt omdat ik niet kan aantonen dat de aanhanger van ons is en er geen typegoedkeuring is. Volgens hem einde oefening en dus naar de sloop.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #785 door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Ad Kuijken

Ik denk dat jullie met de verkeerde meneer hebben gesproken bij de RDW. Ook zonder type goedkeuring kan je vouwwagen gekeurd worden. Door het geringe aantal vouwwagens dat jaarlijks nieuw verkocht wordt is een typegoedkeuring veel te duur en laat de firma Stolwijk iedere wagen inidueel keuren. Je moet gewoon voldoen aan de eisen en dat is as, oplooprem en dissel moeten een EU goedkeuring hebben. Weggooien zou ik dus voorlopig niet doen. In iuterste nood kun je er altijd nog een goedgekeurde aanhanger (b.v. autoambulance) onderzetten en zo op pad gaan.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #786 door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Coen en Lieke

Inmiddels is ons duidelijk dat de Starcraft redelijk zeldzaam is in Nederland. En we zijn ethousiast over deze club. Onze PopUp staat nu even in de stalling, maar we gaan het niet zo maar opgeven. Wordt vervolgd.

Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information