Geen achterverlichting op Sant

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #655 door WebMaster
Geen achterverlichting op Sant werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Perry Hendriks

Tijdens onze eerste rit met een Opel Zafira met daar achter een Santa Fe viel de verlichting tijdens het rijden uit. Remlicht en knipperlichten deden het wel. Bij een dealer in Maastricht heeft me alles gecontrolleerd. Alles was goed! Dit alles middels een speciaal daarvoor ontwikkelde kist.
We hebben een Jeager stekker op de auto die middels een adapter naar Multicon gaat. Bij het inschakelen brand de verlichting zeer kort, indien we gaan rijden valt hij uit.
Dealer gaf aan dat het mogelijke probleem een kortsluiting in het popup deel was. De boardcomputer zou dan de verlichting uitschakelen. Bij mijn vorige Opel met een Multicon stekker nooit problemen onder vonden.
Wie heeft een idee waar ik moet gaan zoeken om het probleem te verhelpen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #656 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Achterverlichting
Oorspronkelijk geplaatst door: Ad

Perry,

Zie berichten van Rens van 11 juni 2007 verderop in deze rubriek. Waarschijnlijk kortsluiting of slecht contact in de popup

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #657 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic (achter)verlichting enz. enz.
Oorspronkelijk geplaatst door: Rens

Bij onze (vorige) popup is de bedrading van de popup volledig vervangen (door een monteur van onze autodealer). Na de vervanging liet de monteur mij een foto zien van wat hij aan bedrading had aangetroffen. Een wirwar van draad. Ongelooflijk. Dat heeft hij toen allemaal kunnen vervangen door enkele draden...
De hele kwestie lijkt ermee te maken te hebben dat de elektronica in de auto, waaronder die van de later gemonteerde trekhaak !, op een of andere manier "moeite" heeft om met het elektrische circuit van de popup "om te gaan".
Overigens bleek na de vervanging van de bedrading dat we nog immer niet -geheel- van de problemen af waren. We hebben namelijk later nóg een keer aan de kant gestaan. Ik heb toen een pool van de accu even losgehaald (waardoor de fout a.h.w. werd "gewist") en daarna weer gemonteerd. Toen konden we weer verder... De eindconclusie was dat we uiteindelijk wél probleemloos de popup konden trekken, maar ZONDER cruisecontrol.
Inmiddels hebben we een andere auto besteld en ook een andere popup gekocht. De auto is weer van het VAG-concern en de popup heeft dus wederom "Amerikaanse bedrading", dus we houden ons hart vast of we wederom foutmeldingen gaan krijgen of zelfs (zoals in eerste instantie) langs de kant van de weg komen te staan...

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #658 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Re Geen verlichting op Santa F
Oorspronkelijk geplaatst door: Perry Hendriks

Na enige tips op het popup weekend vandaag de Opel dealer gebeld. Er zit een Kan bus in onze Zafira, modules zijn netjes gemonteerd.
Dealer had twee opties: 1 Er zitten teveel lampjes aangesloten, waardoor er teveel stroom wordt afgenomen. 2 Er moet een extra relais geplaatst worden om de lampen op een andere manier aan te sturen.

Optie uitgetest: ik heb 5 lampjes verwijderd op het achterpaneel, dit zijn de lampjes die ze bij van Stolwijk standaard verwijderen. Vervolgens ruim 6 km rond gereden, het lijkt erop dat het probleem nu opgelost is.

Optie 2 is ook goed mogelijk, geschatte kosten door de dealer 100 a 150 euro.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #659 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic achterverlichting
Oorspronkelijk geplaatst door: Rens

Inmiddels de 2e popup achter de nieuwe auto gehangen. En jawel hoor, wederom melding dat lampje stuk is. Is niet zo...
Beide auto's VAG-concern, beide vouwwagens Amerikaanse popup....
Met de auto- plus trekhaakelektronica is niets mis (doorgemeten).
Één mogelijk antwoord: de combinatie van (nieuwe) VW/Audi enerzijds met een Amerikaanse popup anderzijds is een combinatie die om een of andere reden gewoon niet "wil"....

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
17 jaren 8 maanden geleden #660 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Storingen verlichting / auto
Oorspronkelijk geplaatst door: Gabriël de Waal

Wellicht dat de storingen de volgende oorzaak hebben:

De amerikanen koppelen de aarde-draad van de wagenverlichting en de aarde-draad van de verlichting aan elkaar en verbinden die met de massa van de aanhanger. Op het moment dat je dan de koppeling aan je auto realiseert ontstaat er een aarde-loop terug naar de auto. Heb je een wat oudere auto dan hoeft dat nog geen probleem op te leveren. Maar met auto's met moderne electronica kan ik me voorstellen dat er dan van alles misloopt.
Bij de Cheyenne en Santa zit meen ik de aarde-draad (= wit) samen met een koperen draad (die komt van de powerbox) aan de achterste dwarsbalk geschroefd. Als je daar de witte draad los maakt is je mogelijke aarde-loop weer onderbroken.

Tijd voor maken pagina: 0.215 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information