Luifels

• WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #210 door WebMaster
Luifels werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Yaroon

Hoi allemaal,

In het popup journaal (ledendeel) heb ik een artikel geplaatst met luifel-ideeën. Leuk om over mee te denken en praten? Graag hoor ik wat jullie ervan vinden. Wie weet wordt het een gezamelijk project, of sterft het idee hier in schoonheid...

Met dank aan Paul voor het helpen plaatsten,

Groetjes
Jeroen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #211 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic re: Luifels
Oorspronkelijk geplaatst door: Paul Rustige

Hoi Yaroon,

Een prachtig idee om twee luifels zo te gebruiken. Qua constructie zal het wel stevig aan het dak moeten zitten maar met een rail moet het inderdaad wel lukken.

Groot voordeel van jouw ontwerp is dat zowel de breedte als diepte groter wordt. Onze nieuwe PopUp is langer dan de oude (luifel mis nu 3.60m ipv 2.80m), dus de breedte is nu voor ons prima. De diepte van 2.25m is echter krap aan.

Om meer schaduw te krijgen gebruiken wij nu een SunBlocker. Met regen kunnen we de voorwand van de Add-a-room eraan klitten. Ik wil nog een voorwand (laten) maken volgens het zogaamde Rosalien-concept. Ik zal wel eens een tekening op de site zetten.

Belangrijkste reden om niet voor jouw concept te gaan is het grotere gewicht aan het dak. Omdat wij het dak omhoog willen doen met de opvouwbare Banana Boot er op, telt elke kilo. We zitten nu met allesdragers (12kg) en
twee luifels links en rechts (24kg) al op 36 kg. Het dak mag volgens mij met "slechts" 75kg omhoog worden gedraaid. De boot is 20kg en de mast en zeil zal 15kg zijn, dus veel meer speling hebben we niet.

Ik ben benieuwd naar je verdere ideen en de uitvoering ;). Een mooi project voor de winter.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #212 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Luifels
Oorspronkelijk geplaatst door: Jeroen Beekhuis

Hoi Paul,

Tsja dat wordt inderdaad wel heavy zo ja. Krijg je ´m nog wel omhoog met de hand?
Met de lichtgewicht omnistor2000´s ipv F45´s zou het nog wel te doen zijn. Rosalien's luifel-extensie is inderdaad heel elegant, hij beschermt compleet zonder je meteen aan alle kanten in te bouwen.

Groetjes

Jeroen

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #213 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Re: Luifels
Oorspronkelijk geplaatst door: Paul Rustige

Het dak kan prima omhoog. De overbrenging zorgt er voor dat het draaien licht gaat. In de US hebben ze vaak zware airco's er op staan 8-), dus het is er voor gemaakt.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #214 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Luifels

Hans schreef:
"Ik ben het niet helemaal eens met de stelling dat een voortent een snelle oppakken-en-wegwezen trektocht bemoeilijkt. Wij hebben een voortent die door middel van een voorflp en twee zijflappen aan de luifel wordt geritst en die staat toch redelijk snel (en dat is niet alleen een kwestie van goed oefenen). "

Ik heb zelf ook zo'n voortent, maar dan uit één stuk. Mijn subjectieve indruk is dat de originele *luifel* alleen al, door zijn losse onderdelen en onhandige klikverstelling bijna even lang duurt op op te zetten als de popup zelf. En als je niet oppast krijg je de stokken op je hersens...
De voortent voegt daar nog het nodige aan toe, maar dat was maar één deel van mijn punt daarover. Het andere was het open uitzicht.

Hans ging verder:
"Wel mis ik hierdoor een echte luifel. Op het laatste najaarsweekend heb ik daarvoor voldoende nieuwe inspiratie opgedaan. Ik wil een rail op de metalen rechte buis van de luifel (laten) monteren en daar dan weer een luifel inschuiven.

Ook aan de achterkant van de wagen overweeg ik nog een luifel te plaatsen.

Beide opties zie ik (nog) niet in op je virtuele camping. "

Nee, dat klopt. Als je het leuk vind wil ik ze ook best even maken.

Persoonlijk vind ik het ruimtebeslag van achterluifel+popup+voortent+voorluifel te groot worden. Als je niet een enorme plek hebt, zit je daar heel krapjes strak aan de "straat" onder je luifel en dat vind ik niks. Natuurlijk hoef je niet altijd voluit, maar zoals gezegd, het idee waar ik voor ga is 1 flinke en flexibele luifel die daardoor ruimte + beschutting biedt, wat mij prettiger lijkt dan een ietwat krappe voortent plus een ietwat krappe luifel.

• WebMaster
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #215 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic luifels

Hoi allemaal,

Inmiddels heb ik een omnistor 5000-300 gekocht (tweedehands opknapper) een een tweede op het oog (defect). Beide in de kleur havana-18, dus dat past mooi bij elkaar én bij de Royale.

Ik ga dus verder met het project "TwinStor" zoals ik het gedoopt heb. Op het journaal artikel een impressie van het eerste begin van technische uitwerking.

groetjes
Jeroen

Tijd voor maken pagina: 0.107 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information