plafond/dak

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #485 door WebMaster
plafond/dak werd gestart door WebMaster
Oorspronkelijk geplaatst door: Rens

Ik zou graag een kapstokje in het plafond willen schroeven, maar voordat ik dat doe, zou ik willen weten:

- de ruimte tussen plafond en dak;
- het materiaal waarvan het plafond is gemaakt.

Het kapstokje zelf weegt niet veel, maar als er vier jassen aan opgehangen worden, wordt het geheel wat zwaarder....
Weet iemand het antwoord op mijn vragen ? Mochten hieraan namelijk 'beperkingen kleven', dan laat ik dat kapstokje achterwege (op de voorgestane wijze) en op zoek moeten naar een andere oplossing.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #486 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic Re: kapstok
Oorspronkelijk geplaatst door: Paul Rustige

Dag Rens,

Bij onze nieuwere Sun Valley heb ik met zelfborende schroeven twee kapstokken in de metalen steunbalk van het plafond geschroefd. Dat was toevallig een prima locatie. De kapstok is 1cm hoog en ongeveer 25cm breed en heeft 4 haakjes (Praxis).

Onze oude Santa Fe met ABS-dak had al een pvc-buis aan het plafond hangen, waar een zak met 4 vakken aan kon hangen. Wij hadden hier 5 haken ingedraaid. Bij vertrek draaide we de buis naar boven waardoor de haken niet in de bedden prikten. Met veel jassen en tassen is deze gewoon blijven hangen.
De buis zat in totaal met 4 grove parkers van 1 cm vastgeschroefd. De ABS/laag van de Santa Fe was trouwens wel dikker dan de huidige dakbedekking.

Groet,
Paul

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #487 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic dak/plafond
Oorspronkelijk geplaatst door: Rens

Bij ons zit zo'n steunbalk op een onhandige plek; als je binnenstapt, zou je dan tegen de opgehangen jassen aanlopen. Vandaar dat ik 't kapstokje rechts wil hangen, dus ongeveer loodrecht boven het kastje, direct rechts bij de deur.

Ik zou graag willen weten hoe lang de schroeven mogen zijn die het plafond in kunnen (exclusief de dikte van 't kapstokje), zodat ik in één keer de goede lengte schroef kan gebruiken. Ik wil nl. niet onnodige gaatjes in het plafond 'produceren'...
En afhankelijk van het materiaal waarvan het plafond mogelijk is gemaakt, wil ik ook gelijk een juiste soort schroef gebruiken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #488 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic kapstok
Oorspronkelijk geplaatst door: Jack

Rens,

Wij hebben als oplossing voor een kapstok al bijna 14 jaar het volgende toegepast: een verende telescoopstang voor een douchegordijn op maat gemaakt en verticaal geplaatst tussen plafond en het kastje (links of rechts in onze Cheyenne '97). Aan deze stang hebben we een kapstok (U-vormig)bevestigd die je normaal gesproken aan een tentpaal kunt bevestigen. Als we de wagen inklappen verwijderen we de stang met kapstok weer. Om wegglijden te voorkomen heb ik aan het plafond en op het kastje een tentpaal-voetje bevestigd.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
14 jaren 1 maand geleden #489 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic kapstokje
Oorspronkelijk geplaatst door: Richard & Joan

Goedemiddag,

Wij hebben een kapstok met een metalen buis en zes (kleding) haken eraan, die gebruikt worden in een voortent.

De gordijnrails ter hoogte van de bedden bij ons in de popup hebben een gleuf.
Daar haken wij de kapstokjes erin, aan beide kanten.
Ieder van ons heeft dus twee haken om iets op te hangen.

Wel moeten we ze weer verwijderen als de pop up dicht gaat.
Blijkt een paar seconden werk te zijn, heel gemakkelijk.

Groetjes,

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • WebMaster
  • WebMaster's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
14 jaren 1 maand geleden #490 door WebMaster
Beantwoord door WebMaster in topic dak/plafond- kapstok
Oorspronkelijk geplaatst door: Rens

Dank voor jullie reacties.
Overigens is me nog altijd niet duidelijk van welk materiaal het plafond is gemaakt en hoeveel ruimte er -ongeveer- zit tussen plafond en dak.

Zodra de popup een keer naar buiten gaat (begin april of zo) zal ik eens kijken welke oplossing het gaat worden.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.091 seconden

PopUpClub.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Akkoord' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Ik accepteer het gebruik van cookies op deze site.

EU Cookie Directive Module Information